Vezmeme si naplnění lodi. Je nám jedno, kolik je tam univerzálů nebo pěšáků, prostě kolik zabírají místa. Nazveme to „Obsazeno„.
Vezmeme si kapacitu lodi, tady mam malou nesrovnalost, protože ve vzorci kapacity je i level lodi, nevím, jestli tam má bejt. Ještě pak zjistím, no, každopádně kapacita lodi, v místech. Nazveme to „Kapacita„.
A teď pozor, matika. Kdo neumí derivace a integrály, ať se de zahrabat 🙂
co_se_stane = (1-(obsazeno / kapacita)) * 10
Pak co_se_stane zaokrouhlíme na celá čísla. Takže získáme číslo 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 nebo 10. Jedno z těchto.
A teď verdikt:
Pokud je číslo 0:
maximum = 5
minimum = 0
Pokud je číslo 1:
maximum = 6
minimum = 0
Pokud je číslo 2:
maximum = 7
minimum = 0
Pokud je číslo 3:
maximum = 8
minimum = 0
Pokud je číslo 4:
maximum = 9
minimum = 0
Pokud je číslo 5:
maximum = 10
minimum = 1
Pokud je číslo 6:
maximum = 11
minimum = 1
Pokud je číslo 7:
maximum = 12
minimum = 1
Pokud je číslo 8:
maximum = 13
minimum = 1
Pokud je číslo 9:
maximum = 14
minimum = 1
Pokud je číslo 10:
maximum = 15
minimum = 1
Poznámka: Pokud je typ mise hledání naquadrie, tak k maximu přičteme číslo 2.
maximum vynásobíme 2, tedy maximum = maximum * 2
a vybíráme náhodné číslo… zkuste si tipnout, v jakém intervalu. Správně,
Pokud padne 0 nebo 1, vyhráli jsme. Jinak nic.
Ztráty jednotek při úspěchu vám počítat nebudu 🙂
ŠANCE NA OBJEVENÍ PLANETY
– jde jen a jen o procenta zaplnění
výsledek = 10 * (1 – (je_v_mateřské_lodi / mateřská_loď_pobere))
=> čim víc jednotek, tim menší číslo. rozsah je od 0 do 10
pokud je
výsledek 0 -> náhoda_max = 5
výsledek 1 -> náhoda_max = 6
výsledek 2 -> náhoda_max = 7
… až do 15.
pak se náhoda_max vynásobí dvěma (vyjde 10, 12, 14,… až do 30)
a teď se losuje randomem, rand(0,náhoda_max)
Pokud padne 0 nebo 1, je to úspěch, jinak nic. takže šance při plný ML je teda 2:10, respektive 1:5. dřív to bylo 2:5, což je dvojnásobek, proto dřív nacházeli víc.